Stydíte se ukázat svou tvář na sítích? Nedělejte tuhle chybu.

Květuše Vašířová autoportrét green plants

Jaké typy fotek dávat na sítě, když jste osobní značka?

  • Fotky, které ukazují vaše produkty, nebo služby, které poskytujete
  • Autoportréty = fotky sebe sama.

Když je vaše podnikání postavené na vás jako na člověku, fotky toho, jak vypadají vaše služby nebo produkty, nestačí.

Květuše Vašířová autoportrét green plants
Fotky vás samotných ukáží klientům vaši tvář a „polidští“ vaši značku.

PROČ nestačí prostě mít jen fotky ukazující vaše služby a produkty?

Osobní značka je proto osobní, že se za ní skrývá člověk – VY. Když se jen budete schovávat za jiné fotky, může se stát tohle:

  • Zákazník si nemůže vaše jméno nebo název značky spojit s konkrétním člověkem a konkrétní TVÁŘÍ.
  • To mu neumožní vybudovat si takovou DŮVĚRU, aby si nadšeně koupil službu nebo produkt.
  • Důvěra a váš vztah s klientem se v takovém případě buduje většinou mnohem POMALEJI.
  • Zákazník bude více váhat a když uvidí podobnou službu či produkt u člověka, kterého zná víc, je pravděpodobnější, že nakoupí od něj.
  • Protože my lidi se prostě podvědomě raději spojujeme s lidmi, které ZNÁME, než jen s názvem značky, pod kterou si toho nedokážeme víc představit.

Postujete na sítích i fotky vás samotných?

Nebojte se proto fotky, kde ukazujete své služby nebo produkty, prostřídat i s fotkami VÁS samých. Nemusí to být jen profi fotka, dnešní smartphony dokáží zázraky i při focení autoportrétů.

Rychlofotka z přední kamery iPhone 6, upravená v aplikaci VSCO. A teď si představte, co dokážou novější modely smartphonů.

Když to shrneme, existuje spousta důvodů, proč překonat prvotní blok z toho BÝT VIDĚT, a začít vaši tvář na sítích ukazovat:

  • „Polidštíte“ svoji značku, provážete ji s vámi = konkrétní osobou, kterou si klient dovede lépe PŘEDSTAVIT.
  • Díky tomu můžete s klientem budovat DŮVĚRU na dlouhodobé bázi.
  • Klient se s vámi může lépe identifikovat, může díky vám POZNAT LÉPE i vaše podnikání a důvody, proč to vlastně děláte.
  • To všechno klientovi pomůže při dalším rozhodování, zda si službu nebo produkt KOUPÍ právě od vás.
Autoportrét Květuše Vašířová s notebookem a červenou kyticí
Poskytujete služby, jste životní nebo třeba business coach, terapeut nebo online podnikatel – ve všech případech vaše tvář je to, co vám přitáhne ty správné ideální klienty.

Tak co, máte už brouka v hlavě?

Doufám, že ano a že se do toho taky pustíte. Vaši fanoušci a potenciální klienti vás potřebují a potřebují vás vidět.

P.S.: Dokonce i introverti (taky se hlásím) se můžou fotit na sítě, pro ně mám tipy i v online kurzu Jak na fotky pro sociální sítě.

O tom, jak můžou vypadat ostatní fotky, je e-book, který si můžete teď stáhnout zdarma:

Sledujte mě na Instagramu, kde sdílím další tipy a triky: @kvetusevasirova

— Květuše