[Případová studie] Brandové focení v Praze s koučkou, mentorkou a spisovatelkou

Hanička Adamíková byla mojí druhou koučkou, ke které jsem já sama chodila, když jsem prožívala těžkou etapu v životě. Od té doby se známe a časem se z nás staly i dobré kamarádky. Hanička je přesně osoba na svém místě. Ve svém koučování se zaměřuje na vztahy, o kterých taky napsala svoji první knížku. Název Staňte se magnetem na skutečné muže asi mluví za všechno, viďte. Letos na podzim jí vyjde druhá knížka, na kterou se už taky moc těším.

Hanička se mi ozvala jako jedna z prvních, když jsem vloni před Vánoci nabídla první focení brandových fotografií. Nemohla jsem si přát lepší start! 

Záměr fotek

Hanka potřebovala sérii fotek, se kterými vstoupí do další fáze svého podnikání. Po pár letech s dětmi, kdy nabízela své akce a konzultace v menší míře, se znovu chtěla otevřít větší spolupráci s klientkami.

V brandovém dotazníku jsme detailně řešily body, které se týkaly její ideální klientky, Hančiných služeb a toho, s čím klientkám pomáhá. Na to jsme navázaly popis emocí a pocitů, které mají fotky vyzařovat.

Tyhle body můžou znít trochu obecně a možná si říkáte, to přece každý podnikatel ví a zná, ale ze své zkušenosti můžu říct, že zatím každý klient, který si brandový dotazník před focením se mnou vyplňoval, se u těchto bodů zastaví nejvíc.

Je to většinou i moment, kdy má prostor dát si na to čas, zrekalibrovat si svůj vlastní pohled, potvrdit si znovu, komu hlavně jsou jeho služby určené, a proč on sám to dělá. Stává se i to, že tyto otázky potřebuje k vyjasnění si, že se už ve svém podnikání vlastně trochu posunul. Brandové focení je dobré přesně i k tomuhle. Pomůže vám to, nebo spíš donutí, podívat se na vaše podnikání z nadhledu. Kdo jste, kde jste a kam kráčíte.

Bez dobrých základů to nejde

Pro mě jako fotografku, která pro vás tvoří fotky, co budete používat pro vizuální vyjádření vás, vaší značky, vašich služeb, jsou tyto body absolutním základem a jsou nesmírně důležité. Bez nich se nehneme, a kdybychom je neměli vyjasněné, může se stát, že finální fotky by neodpovídaly našemu záměru a v praxi by nemusely fungovat.

Když jsme měly jasno v Hančině ideální klientce, v tom, jak přesně jí Hanička pomáhá překonat problémy, i v tom, jaké hodnoty má v podnikání nastavené sama Hanka, mohly jsme pokračovat na další body.

Hanka chtěla fotky jak pro web, tak pro sítě. Fotky více lifestylové, u kávy, se sešitkem, aby z nich vyzařoval klid, pohoda, vyrovnanost, radost ze života a životní naplnění. 

Z toho už se nám rýsovala i lokace. Hanička miluje kávu, květiny i skleničku něčeho dobrého, a tak se nám velmi hodila kavárna Prosecco & Flowers. Barevně nám zapadla do celkového vizuálu a doladily jsme společně i to, co bude mít Hanka na sobě. 

V den focení

Hanička na focení přijela až z Ostravy, kdy se jí do cesty hned na začátku postavila větší vlaková komplikace, nakonec to ale zvládla a k vizážistce dorazila už na čas. Tam jsem ji také vyzvedla autem. To jsme ještě netušily, že i moje auto potká větší komplikace.

Tyhle „vtipné zážitky“ před focením někdy sepíšu, ale řeknu vám, když mi auto vyplivlo a nechtělo jet dál, měla jsem hrůzu v očích. Někdo nahoře ale zařídil, že mi auto vypovědělo službu asi 100 metrů od naší kavárny… Jo, to prostě nenaplánujete! Sice jsem ho původně chtěla zaparkovat na místě z druhé strany zástavby, naštěstí jsem ho ale mohla za pomoci dvou kolemjdoucích odstavit a zaparkovat během 10 minut, kdy si Hanka zatím v kavárně dala svoji kávičku.

Samotné focení potom proběhlo bez problémů, nafotily jsme všechny fotky, které jsme potřebovaly, Hanička si vystřídala celkem 3 outfity a skončily jsme právě včas, aby se mohla přesunout na svoji další schůzku. Takže ano, nepředpokládané věci se stávají, naštěstí s nimi umíme pracovat.

Použití finálních fotografií

Hanička si vybrala ty pro sebe nejlepší fotky a v podstatě hned je začala používat na webu i sítích. Se změnou fotek na sítích začala na svém Instagramu třeba také s novým vizuálem svých příspěvků a nedávno se mi svěřila, že od té doby si všímá i většího zapojení svých sledujících.

Jsem moc ráda, že jsem zrovna pro Haničku mohla tyhle brandové fotky udělat. Tady jsou ještě její slova o naší spolupráci:

„Když jsem si všimla, že Květa nově nabízí službu brandových portrétních fotografií, neváhala jsem ani minutu a hned jsem ji požádala o termín. Květu znám řadu let a vždy jsem na ní obdivovala cit pro krásno, pozornost na detail a estetické oko. Jak její služba vypadala a probíhala? Upřímně, vyrazila mi dech. Hned po potvrzení termínu jsem obdržela dotazník a návrh na termín online schůzky. Dotazník byl precizně propracovaný a jasně strukturovaný. Jeho hlavním účelem bylo sjednocení si vize focení a hlavně: SPECIFIKACE CÍLOVÉ SKUPINY. Velice oceňuji profesionální a precizní komunikaci, rychlé dodání fotek a zaslání fotografií jak v tiskové kvalitě (věřím, že je využiji jako podklady pro média), tak i v nižším rozlišení pro web a sociální sítě.“

Bojíte se, že vy sami nemáte moc jasno v tom, jak by vaše brandové fotky měly vypadat, co by měly říkat a ukazovat vašim potenciálním klientům, nebo kde se chcete fotit a co na sebe? Od toho jsem tu já, se vším tímhle vám pomůžu.

Svůj proces pro vznik brandových fotografií jsem nastavila tak, abychom se tam společně dostali. Provedu vás celým procesem od začátku do konce, pomůžu vám vyjasnit si to, v čem si nevíte rady, nebo nemáte jasno, tyhle starosti nechte na mě. Proces je vyzkoušený a osvědčený a po každém dalším focení ho vylepšuji ještě víc. Není taky náhoda, že mojí superpower je struktura a harmonie.

Fotografie vaší osobní značky toho dokážou víc než jen profilovka. Brand fotografie a business portréty umožňují vyprávět příběh o tom, kdo jste, co vaše značka představuje a co děláte. Brandové fotografie, které vám pomůžou zářit přirozeně, opravdově a autenticky. Zarezervujte si nezávaznou konzultaci, nebo mi napište na kveta@kvetusevasirova.cz. Těším se na vás!

Místo: Prosecco & Flowers, Make-up a vlasy: Aneta Davidov