Mých 10 nejlepších tipů, kde použít brandové fotografie

Žena sedící v kavátně za notebookem

Máte za sebou brandové focení – focení fotek vaší značky – nebo uvažujete o brandovém focení a chcete si naplánovat, kde bude nejlepší využít tyto skvělé fotky.

Koneckonců, chcete je používat naplno a vytěžit z nich maximum.

Ano, nechte je pěkně pracovat pro svoje  podnikání, nechte je, ať vás prodávají vašim ideálním klientům.

I to je důvod, proč tady s vámi sdílím svých 10 nejlepších tipů na místa, kde lze použít vaše báječné brandové fotografie. Tak, abyste byli skvěle vidět a aby i vaše vizuální prezentace byla pěkně konzistentní.

1. Home page vašeho webu

Když přijde klient na váš web, máte šanci se mu představit už v prvním okamžiku, aby si přiřadil tvář k vašemu jménu. Dobré vztahy se budují díky důvěře, empatii i sympatiím, a když vás klient na fotce potká hned, bude také hned vědět, jestli jste vy ta pravá osoba, se kterou chce spolupracovat.

Vaše fotografie v tomhle smyslu bude působit jako přirozený filtr na vaše ideální klienty.

Jakou fotku dát na začátek? Takovou, kde se díváte přímo do kamery, tedy tu, kde vám návštěvník vašeho webu vidí přímo do očí. Na tomto místě je to žádoucí, protože vy jste osobní značka a propojujete se se svým klientem na osobní úrovni. Vaši klienti chtějí vědět, že vám na nich záleží, že rozumíte jejich potřebám a že budete řešením jejich problému, který si díky vám chtějí vyřešit.

2. Stránka O mně 

Co by to bylo za stránku o vás, kdyby tam vaši klienti nenašli vaše fotky, viďte? Ale i takové případy jsem už viděla. Tuhle chybu rozhodně neudělejte a vyberte na stránku o vás fotky s vaší tváří. Můžete být na fotce zachyceni při práci, ale jestli této stránce chcete přidat i něco navíc, můžou se vám sem hodit také lifestyle fotografie, kde jste zachyceni v uvolněnější atmosféře, usměvavější, nebo při činnosti, která se nutně nemusí vázat k vašemu podnikání. Třeba s vaším oblíbeným drinkem, knížkou, nebo na procházce parkem. 

3. Kontaktní stránka 

Obdobně jako na domovské stránce je vaše kontaktní stránka skvělá příležitost, jak klientům připomenout, kdo jste a že jste nadšení, že s nimi můžete spolupracovat. Kontaktní stránky často postrádají osobitost a obsahují pouze kontaktní informace a formulář. Přitom i tuto stránku můžete oživit svojí fotkou. Vás, jako osoby, kterou budou kontaktovat, aby s ní navázali vztah.

Na fotce jim dokonce můžete napovědět, co mají udělat – můžete psát e-mail na svém notebooku, být zachyceni při telefonním hovoru nebo ťukat na svém telefonu DM zprávu na Instagram.

4. Blog

Blogování tu bylo ještě před velkým rozmachem sociálních sítích. Proč psát články i dnes, to je na jiný blog post, ale ve zkratce, nejen, že tím podporujete svoji dohledatelnost na internetu díky SEO, ale také svým klientům ukazujete, že jste expert na svoji oblast.

Jak využít brandové fotografie pro blog? Jestli máte na své stránce „Blog“ nahoře nějaký header, který tam zůstává zobrazený i po přepnutí na další stránky blogu, je sympatické tam zase ukázat vaši tvář. Klienti si i při čtení blogu budou pamatovat vás, přiřadí si vaše články k vám.

Do samotných blogových článků doporučuji vaše osobní fotky používat s velkým rozmyslem. Nechcete, abyste na klienty vykukovali z každého článku a v něm ze tří různých fotografií, kde je vidět celá vaše postava. Proč? Jednoduše proto, že čtenář se potom může cítit až moc zahlcený vaší energií, která jde z fotek, i z písmenek vašeho textu. A to jde, věřte mi, určitě znáte pocit vizuálního zahlcení.

Do blogových článků se hodí používat fotky, kde jsou vám třeba vidět jenom ruce, kde je na fotkách více negativního (prázdného) prostoru, a fotky lifestylové, ať jde o flatlay fotografie, produktové fotky a podobně. Tyto typy fotografií totiž naopak celkovou energii zklidňují.

5. Stránka Služby

Pokud nabízíte svým klientům služby, díky kterým jim řešíte jejich potřebu a problém, ukažte jim na stránce, kde službu popisujete, i jak to může reálně vypadat.

Tady využijete fotky, které zachycují, jak voláte klientům, jak s nimi konzultujete přes počítač, jak jim na notebooku odepisujete na e-maily, jak si děláte poznámky do svého bloku při koučing callech. Nebo fotky, kde sami na sobě ukazujete, co klientovi přinesete. Meditujete, cvičíte, sedáte si k rannímu journalingu, pracujete díky papíru a tužce se zpracováním obav a emocí.

6. Prodejní stránka, landing page

Na tuto stránku se může prokliknout klient, který vás ještě vůbec nezná. Každá prodejní stránka má proto také sekci, kde krátce představíte sebe, co děláte a jak můžete být přesně tomuto klientovi touto službou (nebo kurzem, programem nebo jiným produktem) nápomocní, jak mu pomůžete vyřešit jeho obtíž.

Přesně tady opět využijte fotografie z brandového focení. Jakou fotku vybrat? Tady už více záleží na kontextu služby nebo produktu, a výsledku, který má pro klienta přinést. Nic ovšem nezkazíte klasickou fotkou, kde se díváte přímo na něj, a přidáte odkaz na stránku O mně.

7. Newsletter

Používáte e-mail marketing jako jeden z nástrojů svého marketingového mixu? Nebojte se občas použít svoje fotky i do newsletterů. Je sympatické se čas od času objevit klientům v mailové schránce, aby si připomněli vaši tvář a neviděli ji jen v malé fotečce na konci e-mailu.

I tady ale platí, že vaše velká fotka v každém e-mailu může být zahlcující, a ne úplně příjemná. Tohle si musíte nacítit sami za sebe. Znám jednu životní koučku, která posílá svoje fotky v každém newsletteru, a mně to baví, patří to k ní, k tomu, jak komunikuje se svými sledujícími. Znám i jiné koučky, mentorky a další podnikatele, co to nedělají vůbec, a to je taky v pořádku, není to jejich šálek čaje. 

8. Podpis v e-mailu

Už jsme to nakousli, tak jen pro úplnost. Malá fotka v podpisu e-mailů, které posíláte na svoji databázi kontaktů, je krásná příležitost, jak se více či méně pravidelně připomínat svým potenciálním klientům.

Krásná brandová fotka, profilovka, je pro tohle místo jako dělaná. Můžete ji sjednotit s ostatními fotkami na svých profilech na sítích, nebo můžete využít jinou, která bude určená jen pro newslettery. Pro takový osobnější přístup.

9. E-booky, workbooky

Tvoříte digitální produkty, ať už jsou to pdf ke stažení zdarma, nebo k zakoupení? I v nich můžete uplatnit a využít fotky z brandového focení. I tady můžete ukázat, kdo jste. Díky jednoduchému úvodu a přivítání na začátku pdf může čtenář mít pocit, že s ním mluvíte osobně.

10. Sociální sítě

Samozřejmě, toto využití jste určitě čekali a já ho určitě musím zmínit. Fotografie vaší značky by měly být na všech sociálních médiích – od vašich profilových obrázků, až po obrázky v záhlaví nebo příspěvky o tom, co právě děláte. Nebojte se každý týden, dva, tři ukázat svůj obličej nebo něco, co děláte, a věřte mi, že vaše fotografie můžou být ty, které nejvíce zaujmou. Frekvence záleží na tom, jak často přispíváte a na které síti, určitě víte, že mezi nimi mohou být i větší rozdíly. Vaše publikum vás ale chce vidět a poznat, tak jim tyto příležitosti pravidelně připravujte.

Nechte fotografie, ať pracují pro vás

A nechte je pracovat tam, kde jste v kontaktu se svými klienty nebo potenciálními klienty. Ať je vaše tvář na všech těchto kontaktních bodech. To jsou místa, kde používat fotografie vaší značky.

Chcete posunout svoje podnikání na další úroveň, posílit sebevědomí a přitahovat si svoje ideální klienty?

Jsem tady, abych vám s tím pomohla. Mým posláním je podpořit a posílit vás, vaši značku a podnikání tím, že spolu s vámi nafotím fotky, které vám budou přitahovat vaše ideální klienty. Brandové fotografie, které vám pomůžou zářit přirozeně, opravdově, autenticky. Zarezervujte si nezávaznou konzultaci, nebo mi napište na kveta@kvetusevasirova.cz. Těším se na vás!