Jako Fénix z popela a Instagramový experiment

bílý pracovní stůl s otevřeným notebookem, dvěma sukulenty a květinou v bílém džbánku

V posledních týdnech jsem ještě víc sledovala svoje oblíbené fotografky, markeťačky a byznys mentorky ze zahraničí a zapsala se několika online kurzů od českých podnikatelek.

Copywriting a marketing jsou potřeba vždycky a navíc okolo těch kurzů se vytvořila vždy tak výborná skupinka žen, že jsem byla až překvapená. Vzájemně jsme se podporovaly, dávaly si kritickou zpětnou vazbu, ale vždy slušně a konstruktivně. Nakonec jsme se vlastně inspirovaly navzájem.

Taky jsem se konečně zapsala do předplatného u vzdělávacího programu u Sue Bryce (YES!), fotografky, lektorky a byznys mentorky, jejíž příběh a cesta mě nepřestává fascinovat.

Kromě toho, že jsem čerpala technické znalosti, pro mě byla ještě víc důležitá právě jedna věc. A to, že komunity kolem těch kurzů i vzdělávání jsou podporující, vzdělávací, ale hlavně, lidské. Většina účastníků těch skupinek má svoje podnikání, takže se navzájem inspirujeme a posouváme. Tím rosteme. Je jedno, jestli je to pomalé a někdy neznatelné. Důležité je zapsat si to do hlavy, jako rutinu, neustálý posun vpřed.

A tak jsem se kromě jiného vrhla i do revize svého webu. Jeho současná podoba je myslím pořád „na cestě“, uvidím, jestli mi to takhle chvilku zůstane, nebo se jeho podoba ještě bude měnit.

Instagramový experiment

Každopádně jsem se v červnu pustila ještě do jednoho experimentu.

Co si zaexperimentovat s Instagramem?

S nějakou strategií, ale ne přehnaně. A rozhodla jsem se, že to budu sdílet s vámi. Chtěli byste?

Základ experimentu je vlastně jednoduchý. Během června budu publikovat každý den jeden post. Ano, jednoduše:

>>  Každý den, po dobu 30 dní, budu postovat 1x denně.

Cíl?

  • Může to být vyšší počet followerů.
  • Může to být vyšší počet likes a komentářů.
  • Může to být vyšší dosah (reach), který budou mít posty za měsíc celkem.
  • Může to být experiment v pravidelnosti.
  • Může to být cvičení v tom, být konzistentní.

Já si jako cíl vybrala poslední dva body. Bude to testování pravidelného přidávání příspěvků a konzistence v tom, objevit se na Instagramu každý den.

Screensho Instagram účet Květuše Vašířová 6/2020

Abych měla na konci i nějaký číselný výstup, budu měřit míru zapojení, tzv. engagement rate. Zjednodušeně si to představte jako procento, které představuje kolik reakcí průměrně získá jeden post (reakce jsou průměrné likes a komentáře dohromady na 1 post) vzhledem k celkovému počtu sledujících, které mám na Instagramu.

První číslo už mám z konce května. Další vypočtu po skončení experimentu.

Chtěli byste tenhle experiment sledovat se mnou?

Vůbec netuším, co se stane. Jestli se míra zapojení zvýší, sníží, nebo jestli se změní počet sledujících. Ale jsem ochotná vyložit karty na stůl a podívat se s vámi na to, jak to dopadne. Je to všechno taková hra, ne? Vnímám, že je zbytečné někam něco tlačit, stresovat se, očekávat.

Co to tentokrát zkusit s lehkostí, bez očekávání, ale s jasně danou strategií.

Jeden post denně. That’s it.

Nemám úplně plán, jakou přesně fotku v který den a co k ní budu psát. Plánování je fajn, fotky budu mít rámcově nachystané, ale taky je budu přizpůsobovat svému aktuálnímu pocitu.

S čím zatím nejsem úplně v souladu je to, že jsem si chtěla v červnu dát dovolenou. Cítím, že moje tělo si hlasitě říká o odpočinek. Možná si na ten týden volna posty opravdu naplánuji předem. I když postovat budu ručně, jinak to ani nedělám a nechci žádné automatické zveřejňování.

Jdu do toho. Po skončení experimentu vám sepíšu výsledky. I s praktickými postřehy, které sesbírám po cestě.